Decontaminare uleiuri

Cinci intrebari de aur si raspunsurile lor privind decontaminarea (mentenanta) uleiurilor industriale

1. De ce ?

Costurile cu scoaterea  din uz este mare. Uleiurile uzate creeaza probleme de mediu. Filtrele normale nu pot retine particule mai mici 10μm (microni) si au costuri ridicate.  Creaza deseuri dupa utilizare (ex: fibre f mici de celuloza)

Filtrele originale rețin contaminanți cu mărimi de până la 10 µm –  dacă ar fi mai fine, s-ar îmbâcsi/colmata și/sau nu ar putea asigura   debitul de ulei la presiunea cerută de sistem.

  • Filtrarea standard presupune trecerea unei mari cantități de ulei (90-130 litri/minut) prin filtru, rezultând imposibilitatea reținerii in totalitate a apei si contaminanților.
  • Grosimea peliculei de lubrifiere în zonele de contact (cilindru/piston) este cuprinsă intre 1-3 µm. Sistemul original de filtrare reține particulele de dimensiuni mari însa pericolul vine de la cele cu dimensiuni mici, pe care sistemele noastre le pot reține în proporție de 99%
  • Filtrarea contaminării abrazive și catalitice reduce uzura si previne reacțiile oxidante-catalitice păstrând pachetul de aditivi ai uleiului ” în formă “, astfel   fiind posibile intervale extinse de schimb.

Costul cu mentenanta uleiurilor este in jur de 3% din valoarea costurilor  de inlocuire a componentelor hidraulice.

CAUZE – contaminanti principali:

APA LIBERA si APA DIZOLVATA

EFECTE DIRECTE

  • – oboseala rulmentilor
  • – accelerarea uzurii abrazive
  • – corodarea suprafetelor metalice
  • – cresterea conductivitatii electrice
  • – variatia vascozitatii
  • – oxidarea aditivilor

 

 

EFECTE INDIRECTE

  • defectiuni echipamente
  • reparatii frecvente
  • scadere productivitate
  • uzuri premature ( -> 75%)
  • consum marit de piese de schimb
  • pierderi financiare

 

CONTAMINANTI SOLIZI

– se iau in calcul particulele de 4 microni,6 microni si 14 microni

  • – uzura normala de functionare a utilajelor:
  • – uzura mecanica (prin eroziune si abraziune)
  • – uzura termica (incalzirea excesiva duce la modificari micro-strcturale ale suprafetelor de contact)
  • – uzura prin oxidare (prin patrunderea in stratul superficial a unei solutii solide de oxygen)
  • – particulele solide de oxizi se desprind de pe metal sub forma de pulberi
  • – uzura prin oboseala (provocata de sarcinile variabile asupra pieselor in miscare)

VUD 15 Echipament pentru indepartarea apei/gazelor si particulelor solide

FCL 30 Echipament pentru indepartarea particulelor solide/apa/varnish*

SVR 1200 Echipament indepartare Varnish Solubil si Insolubil

COF Carucior filtrare offline (apa,varnish*,particule solide)

2.Cu ce se face decontaminarea uleiurilor industriale?

Cu echipamente specializate on-site client – mobile si portabile

Tipul contaminantului Capacitatea decontaminare uleiuri Rulexim
Apa Inlatura 100% apa libera si 90%+ apa dizolvata
Particule Solide Cod de puritate 13/11/8, conform  ISO4406:1999
Gaze Inlatura 100% gazele libere si 90%+ gaze dizolvate
Aer Inlatura 100% aerul liber si 90%+ aerul dizolvat
Varnish-in uleiul de turbine Aproximativ 37% din problemele de blocare (lipire) a supapelor hidraulice, servo-valvelor sunt  cauzate de factori mecanici, dar restul de 63% au fost cauzate de aderența varnish-ului  pe suprafața supapelor.

– echipamentele noastre pot inlatura acest contaminant

3.Care sunt avantajele filtrarii off-line ?

– Reducerea cu 80% a cheltuielilor cu piesele de schimb angrenate in circuitele hidraulice si ale uleiului de ungere
– Reducerea cu 50% a cheltuielilor cu filtrele normale
– Protectia mediului prin reducerea cantitatilor de ulei uzat generat
– Reducerea uzurii, defectiunilor si a opririlor utilajelor din productie.
– Rentabilitate crescuta –   financiara ; productivitate ; eliminare riscuri.

Experienta a aratat ca, prin folosirea serviciului de purificare , intervalele de schimb ale uleiurilor pot fi extinse cel putin de 3 ori pana la mai mult de 10 ori.

Prin inlaturarea contaminantilor solizi (catalizatori ai reactiilor de oxidare) si a apei, pachetele de aditivi ale uleiurilor raman \”in forma” permitand intervale mult mai lungi de schimb ale uleiurilor.

 

Faceți ‘varnish-ul’ să dispară definitiv cu sistemul SVR (Soluble Varnish Removal). Îndepărtați subprodusele nocive de oxidare înainte ca lacul/varnish-ul să devină o problemă. Utilizarea SVR-ului de la bun început poate face ca uleiul de turbină să dureze toată viața turbinei, economisind astfel timp și bani.
Potentiale efecte negative ale lacului (varnish-ului) în sistemele de ulei de turbină includ:
– Probleme de fiabilitate cu supapele de control.
– Conectarea incorectă a filtrelor de ulei.
– Probleme de performanță cu răcitoarele de ulei din cauza transferului slab de căldură.
– Rata de uzură excesivă a rulmenților și supapelor.
– Temperaturi mai ridicate ale lagărului datorită transferului redus de căldură, rezultând în incapacitatea lubrifiantului de a răci rulmenții, deoarece lacul acționează ca un izolator.
– Efecte catalitice asupra deteriorării uleiului de turbină.

 

 

 

Cea mai mică unitate de până acum oferita de Rulexim, Filtrul Compact Offline (COF) de la Hy-Pro Filtration este capabil să se potrivească acolo unde nici un alt echipament de filtrare nu poate. Ideal pentru sisteme mai mici, sau în cazul în care un sistem offline mai mare nu s-ar potrivi, poate fi instalat online sau offline.

Aplicațiile tipice includ reductoare, instalatii hidraulice pompe de vid, masini unelte. Alegeți între o varietate de motoare, baghete, furtunuri și opțiuni pentru cărucioare de filtrare portabile. Aceste unitati de filtrare sunt ideale deoarece sunt flexibile si pot fi folosite cu filtre de PARTICULE , filtre pentru absorbție APA sau filtre pentru VARNISH (lac).

 

Recomandari coduri ISO 4406/1999 per componente si in functie de presiunea nominala

 

Iceberg view

Deasupra apei: costul cu mentenanta uleiurilor

 

 

Sub apa:- costuri de operare, cheltuieli cu filtre ineficiente, cheltuieli cu piese de schimb, cheltuieli cu stationari neprevazute, uzuri premature, consum energetic suplimentar, cheltuieli cu uleiul nou, cheltuieli de mediu

4. Cand este necesara decontaminarea/filtrarea  uleiurilor ?

 Decontaminarea este necesara de fiecare data cand uleiul incepe sa fie contaminat cu apa/part. solide/gaze/varnish

Determinarile parametrilor se fac cu instrumente portabile.

Set pentru verificarea puritatii uleiului PTK-1

Un instrument valoros pentru analiza nivelului de contaminarea si a tipurilor de contaminanti din uleiurile hidraulice si de ungere, atunci cand ai nevoie de rezultate „pe loc”.

 

KITTIWAKE – Set digital pentru monitorizarea cantitatii de apa din uleiuri

Este o trusa portabila  pentru determinarea cantitatii de apa din uleiuri. Trusa poate determina cantitate de apa cu valori mai mari de 200 ppm. Se remarca prin timpul scurt necesar determinarilor si prin acuratetea rezultatelor atat pentru valori mici cat si pentru valori mari a continutului de apa.

 

 

 

 

 

Trusa testare VTK potential continut de lac / “VARNISH” exprimat in MPC ΔE conform standard ASTM D7843-12 / ASTM D7843-16. Trusele de testare pentru varnish oferă acces la testarea colorimetrică a membranei (MPC) cu ajutorul unui spectrofotometru si poate fi considerat un echipament de laborator.

 

 

Numaratorul de particule PFM 75.

Acest aparat calibrat determina gradul de contaminare a uleiului conform ISO 4406:1999 / NAS 1368 /  SAE / GOST

5. Cine poate face masuratorile specifice si serviciul profesional de decontaminare uleiuri industriale adica mentenanta uleiurilor industriale?

 Raspuns:

 

RULEXIM aduce pe piața din Romania probabil cele mai eficiente filtre din lume dar si echipamente de filtrare specifice tipului de contaminant (varnish/apa/gaze/particule solide) cu destinația uleiuri de ungere și hidraulice prin intermediul Hy-Pro USA.

Contactati un reprezentant RULEXIM cu experienta pentru a afla ce sistem si optiuni de decontaminare funcționeaza cel mai bine pentru dvs